FANDOM

Snes

Super Nintendo Entertainment System,znany jako Super Nes(w skrócie Snes).W Japoni Super Famicom.Konsola do gier wideo.Następca Nesa.Premiera miała miejsce 21 Listopada 1990 w Japoni,23 Sierpnia 1991 w Ameryce,11 Kwietnia 1992 w Europie i 3 Lipca 1992 w Australii.

Historia Edytuj

Prototyp konsoli

Prototyp konsoli.

Kiedy Nes,sprzedawał się dobrze to Sega wykorzystała okazje na robienia sprzętu czyli Sega Master System.A już trafiła Sega Mega Drive - 16-bitowa konsola od Segi.Była najgorsza rzecz ludzie wykupowali,a Nintendo było niegotowe żeby zrobić konsole.Chociaż konsola nie była hitem,ale rynek rósł co zmusiło do konkurenta,a sega zrosła siłę.W 1989 pojawił się w magazynie prototyp,w tedy różniła się od ostatecznej wersji.Nintendo zmuszało każdego klientka o kupna konsoli.
Snes (america)

Amerykańska wersja konsoli

Wersja Amerykańska Edytuj

Wersja Amerykańska różniła się od wersji japońskej/europejskej.Była kwadratowa z fioletowyni przyciskami,kolor przycisków pada są fioletowe i jasnofioletowe oraz przyciski start i selec i krzyżakiemt.Jest też Druga Wersja która jest po żukła.Trochę jest wyokrągleń i napis super nintendo entretainment system.
Super Game Boy

Amerykańska wersja Super Game Boya

Super Game Boy Edytuj

Super Game Boy do Dodatek do konsoli która jest kartridżem z która kwadrat.Można umieścić gry z Game Boya.Które została zmienić kolory,ustawić tapetę,zrobić własną tapetę i inne.Kiedy w wkładamy kartridż z Game Boya Color pokazuje informacja której mówi że niemożna wkładać kartridż z konsoli przenośnej.W Japoni pojawił się Super Game Boy 2.Natomiast europejska /japońska wygląda jak japoński/europejski kartridż z czarnym napisem Super Game Boy,a środku kwadrat do na kartridż Game Boya.

Wersje Edytuj

SneS jr.

Snes Jr. Edytuj

Gdy Konsola ''umierała'' wydano Snes jr.Jest to mała wersja konsoli która ma okrąglenia,szare przyciski (wersja amerykańska fioletowe),zmienione wejście na kartridże oraz lekko zmieniony pad.

Gry z Mario Edytuj

Gry z Yoshi Edytuj

Gry Edukacyjne Edytuj

Gry z Donkey Kong Edytuj

Gry z Wariem Edytuj