FANDOM

Donkey Kong Country

Donkey Kong to gra zręcznościowa, która była pierwszym wielkim hitem Nintendo w Ameryce Północnej. To oznaczało początek franczyzy Mario i Donkey Kong'a i wprowadziło kilka z najwcześniejszych postaci, w tym samego Mario (pierwotnie znanego jako "Jumpman",( w starej wersji jako stolarz zamiast hydraulika), oryginalnego Donkey Konga (który w późniejszych grach stał się Cranky Kongiem, obecny dziadek Donkey Konga ) i Pauline (oryginalnie znana jako Lady), która teraz często pojawia się w serii Mario vs. Donkey Kong. Wersja gry została również stworzona później dla Nintendo Entertainment System, pierwszej konsoli domowej Nintendo, pod Arcade Classics Series. Gra bardzo dobrze się sprzedała w Stanach Zjednoczonych, stając się jedną z czterech gier, które zostaną wprowadzone do Galerii sław Nintendo. Oryginalna wersja zręcznościowa miała cztery poziomy ekranu, ale wersja Nintendo Entertainment System ma tylko trzy, a etap 50m został wycięty z tej wersji. Ta gra była również pierwszym tytułem wydanym na konsoli wirtualnej. Donkey Kong był drugą platformówką, jaką kiedykolwiek stworzono; gra Space Panic z 1980 roku była pierwsza.

Historia Edytuj

Donkey Kong porwał piękną Lady (Pauline w wersji NES'owej) na niebezpieczną budowę. Jumpman (Mario w portach domowych i materiałach promocyjnych) musi wspiąć się na szczyt placu budowy i uratować Lady od gigantycznej małpy.

Oficjalna historia cytowana przez Nintendo of America Edytuj

"POMOCY POMOCY!" woła piękna dziewica, gdy ciągnie ją labirynt belek konstrukcyjnych złowieszczego Donkey Konga. "SNORT. SNORT." Przeczuwająca muzyka ostrzega przed ewentualną zagładą, która czeka na biedną dziewczynę, aby nie została cudownie uratowana. "Ale czekaj, nie bój się, piękna panienko, mały Mario, cieśla, jest w tej chwili w pościgu za tobą."

Rzucając los na wiatr, ryzykując życie i kończyny, albo, co gorsza, mały Mario desperacko próbuje wspiąć się na potężną twierdzę ze stali, by uratować piękną damę od złego Mr. Konga. Mały Mario musi unikać wszelkiego rodzaju przeszkód - ognistych kul, spadających belek i ostrzału wybuchających beczek wystrzelonych przez Donkey Konga. Wśród stałych błagań dziewczyny o pomoc, Twoim wyzwaniem jest manewr małego Mario w stalowej konstrukcji, jednocześnie pomagając mu uniknąć szybkiego ognia kolejnych zagrożeń, które staną mu na drodze.

Gdy mały Mario szarmancko pokonuje przeszkody, drwi z niego Donkey Kong, który bezczelnie krąży w przód i w tył, bijąc się w piersi z radosnym entuzjazmem na myśl o tym, by mieć piękną dziewczynę dla siebie. Twoim zadaniem jest dostać małego Mario na szczyt. Jest tam i tylko tam, może wysłać potężnego Donkey Konga do swojej śmiertelnej katastrofy. Zostawiając Małego Mario i piękną dziewczynę, by żyć długo i szczęśliwie.

Tak więc, jeśli chcesz najbardziej ekscytującą, najbardziej zabawną, najczęściej omawianą rodzinną grę wideo na rynku, nie małpuj z niczym innym niż oryginalnym Donkey Kongiem.